Spotify-samarbetet med Facebook klart

Den 25 maj i år skrev jag för första gången om ryktena kring Spotifys samarbete med Facebook och ikväll lanserades det officiellt under utvecklarkonferensen f8 där både Facebooks CEO Mark Zuckerberg och Spotifys vd Daniel Ek deltog. Här är promotion-filmen för samarbetet:

När det gäller funktionalitet verkar det inte vara några större skillnader mot det som Parmy Olsen på Forbes spekulerade i innan sommaren. Det handlar framförallt om att ”I Facebook ska användarna kunna visa sina vänner vilka låtar de lyssnar på just nu, vilka spellistor som de gjort och vilka låtar de lyssnat på historiskt” som Fredrik Sjöshult på Expressen skriver. Till det kommer några ytterligare sociala funktioner.

På Los Angeles Times teknikblogg skriver Nathan Olivarez-Giles:

Spotify doesn’t launch inside of Facebook, but rather the Spotify desktop app launches, and a new message will pop up in that user’s Timeline and Ticker as well.

Relaterade inlägg:

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

4 svar på ”Spotify-samarbetet med Facebook klart”

Kommentarer inaktiverade.