Aftonbladet efter Jan Helin

”Schibsted som mediebolag rymmer förstås mycket mer än bara Aftonbladet. Det handlar om flera tunga tidningstitlar i framförallt Norden, annonssajter med global närvaro, inkubatorer och riskkapitalbolag samt annons- och publiceringssystem tillgängliga för både de egna bolagen och som fristående produkter. Merparten av de 6800 anställda i de 30 länder som Schibsted finns representerat i vet antagligen inte vem Jan Helin är. Gör det att hans betydelse för Schibsted är obetydlig? Naturligtvis inte.”

Läs fortsättningen av mitt inlägg om Schibsted och Aftonbladet på Di Digital:
Schibsteds utmaningar är större än att ersätta Jan Helin

Relaterade inlägg:

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.