”Vi tror att vi kanske var de sista i Sverige som fick chansen att starta en tidning.”
Det tror inte jag.
”Vi tror att vi kanske var de sista i Sverige som fick chansen att starta en tidning.”
Det tror inte jag.
Det stämmer att många följer personer som jobbar med samma saker som de själva eller gillar att diskutera samma ämnen som en själv, men det stämmer helt enkelt inte att skulle finnas sämre förutsättningar nu än tidigare att bredda sina perspektiv, eller att Twitter och andra sociala medier förstärker isolation och sätter upp murar mot omvärlden.
I alla fall om Lisslys analys håller. Numera går det att ta temperaturen på det mesta genom sociala webben och sökstatistik. Vad pratas det om? Vad söker folk…
We’re back, we’re loud. Get used to it. Så skulle en kunna sammanfatta läget för bloggvärlden just nu. I alla fall när det handlar om konsumentmakt. Åsikter och recensioner från bloggar är mer värda för konsumenter i färd med att köpa en produkt eller tjänst jämfört med information från Facebook. Ändå placerar annonsörerna bara 6 procent av sina medieinvesteringar när det gäller sociala medier i just bloggvärlden,
Trenden att fördjupa sig i statistik och metauppgifter kring min utmaning Blogg100 fortsätter. Det verkar finnas väldigt många som är intresserade av att kartlägga och presentera information om Blogg100 trots att det vare sig är en tävling eller ett kommersiellt projekt. Men det gäller att hålla sig framme när det blir ”traction” kring något på nätet antar jag.