Spotifys Daniel Ek i Forbes

Nu har Forbes publicerat sin ”coverstory” om Spotifygrundaren Daniel Ek, och för den som vill få ett samlat grepp om hur tjänsten utvecklats känns det som en bra startpunkt.

”Lorentzon and Ek were in a unique place: The former no longer needed the money, and the latter no longer cared about it. So they decided to ignore the dollars and aim for disruption. Their target: music. “It disturbed me that the music industry had gone down the drain, even though people were listening to more music than ever and from a greater diversity of artists,” says Ek.”

Spotify’s Daniel Ek: The Man Who’s Saving The Music Biz

Här intervjuar Forbes sig själva om mötet med Daniel Ek.

Relaterade inlägg:

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

3 svar på ”Spotifys Daniel Ek i Forbes”

Kommentarer inaktiverade.