”Det är du, och du är häftig”

Enligt mig finns det något som många de mest populära webbtjänsterna i världen har gemensamt. Och det handlar inte om att de har de absolut bästa finesserna eller funktionerna, inte heller om att de tjänar mest pengar på sina användare. Nej, bra tjänster har ofta bra, för att inte säga briljant, copy. Nedanstående film visar vad som händer när du scrollar över din egen follow-knapp i Twitterklienten Tweetdeck. Lysande feelgood-känsla på sånt. Det är de små, små, små detaljerna som gör det. Andra favoriter i copy-webb-världen för mig är Flickr.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

2 svar på ””Det är du, och du är häftig””

Kommentarer inaktiverade.