Medieföretag som faktiskt tar betalt på nätet

Minonline har sammanställt en lista med mediesajter som börjat ta betalt för sitt innehåll på nätet, men som det inte talas så mycket om i branschen. Listan uppdateras löpande. Några av sajterna är bland annat Investors.com (nyhetssajt för investerare), ESPN Insider (sportmagasin med prenumerationsavgift i kombination med streamat innehåll) och New York Times Premium Crosswords.

Målet för Minonline är att hitta fler exempel på hur medieföretag kan hitta en paketering av sitt innehåll som lockar en betalningsvillig målgrupp. Återvänd till sidan för fler exempel längre fram.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

Ett svar på ”Medieföretag som faktiskt tar betalt på nätet”

  1. ”… börjat ta betalt …”. Tja, och så finns det mediewebbplatser som *alltid* tagit betalt. Och de är många, väldigt många. Bara inom juridiken kan här i Sverige nämnas nyhetstjänsterna PointLex och Rättbanken (båda inom InfoTorg), Norstedts Juridik med Juridik Idag, Thomson Reuters Thomson Förlag, LexPress m fl. Ibland får man intryck av att somliga inte varit med så värst länge …

Kommentarer är stängda.

%d bloggare gillar detta: