Adolf Hitler: ”How can they expect to monetize this stupid site if it’s down half the time?”

Twitter-vågen i Sverige är ett faktum. Vi som använder konkurrenten Jaiku flitigt tvingas helt plötsligt inse att massa användare väljer en sämre plattform bara för att det är amerikanernas choice of blog weapon. Och hur är det egentligen med driftsäkerheten? Nedanstående film är fantastiskt rolig för alla som någon gång jobbat med webbtjänster. För alla ni andra också faktiskt. Hitler goes Twitter.
[Tipstack: JMW]

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

5 svar på ”Adolf Hitler: ”How can they expect to monetize this stupid site if it’s down half the time?””

  1. Att användare väljer en sämre plattform… Facebook kan vara ett bra exempel på det. Ett fint förpackat destillat av internet. Samma tekniker, metoder och interaktionsmönster men samlat under ett homogent gränssnitt.
    Tänk om man i framtiden inte behöver byta ut sitt Jaiku-konto för att interagera med Twittrare… 🙂

  2. Vad är det som gör Twitter sämre? Som absolut nybörjare (hoppade på tåget i går) tycker jag att Twitter ser ut att vara exakt likadant som Jaiku, fast lite snyggare. Upplys en novis!

  3. Jag tycker att diskussionen i Jaiku är helt överlägset Twitter. Man ser vad andra gör på Twitter, men den gemensamma – och ofta väldigt givande – diskussionen är oslagbar i Jaiku. Ge det några dagar – du kommer också att märka skillnaden.

  4. Jaiku är diskussion eller snarare Mailinglista 2.0, Twitter är något helt annat. Snack, ibland till någon och ibland rakt ut i luften. Sämre vet jag inte, något annat helt enkelt

Kommentarer inaktiverade.