Bloggtips: En timme om dagen

Judith Wolst har ambitioner. Genom att döpa sin blogg efter hur mycket tid hon tänker lägga på att blogga visar hon att hon menar allvar med sin En timme om dagen. Och redan efter några veckor har jag vant mig vid regelbundna och läsvärda inlägg och tips om allt från hjärnforskning och social shopping till vänskapsvaluta och Magnus Uggla. Det är ovanligt med e-handelsbloggar överhuvudtaget. Dan Nilsson och Urban Lindstedt är ofta läsvärda, om än ganska opersonliga. Judith Wolst tar ett lite bredare perspektiv än bara e-handel när hon beskriver innehållet:

"Jag skriver om e-commerce, adwords, affiliate, seo, viral marketing,
blogging, participation, peer product reviews, mulit-channel selling,
analytics mm. Kreativitet och humor!"

Judith Wolst är marknadschef på e-handelssajten Sidandsally.com (med förre Googlechefen och nuvarande Glifechefen Johan Kinnander som vd) till vardags och förhoppningsvis orkar hon hålla samma tempo på sin blogg även i framtiden. Den resan vill jag följa.

4 kommentarer

Om inte Dan är personlig, då vet jag inte vad personlig är? Skriva om dagislämningar?
Uppkopplat har jag medvetet hållit stram efter att jag krigat på politiska bloggar, med mycket personliga åsikter, under flera år. Men nog försöker jag hålla ett personligt tilltal mellan varven.
Men nu är det nog mest tidsbrist som gör att jag inte riktigt hinner formulera mig på Uppkopplat.
I övrigt anser jag inte att Uppkopplat är en e-handelsblogg. Dan har nog den enda riktiga e-handelsbloggen i Sverige. Och jag måste erkänna att jag inte hittat någon internationell e-handelsblogg av värde ännu. Dan är Kung!