”Är man dum får man spö”

GoDaddy är domännamnsförsäljaren som gjort sig känd för sina kontroversiella och ofta sexistiska reklamfilmer, nu senast under Superbowl. Företagets CEO Bob Parsons  skrev på sin blogg om hur fantastiskt mycket trafik deras reklamfilm genererat till sajten, en story som AdAge köpte rakt av. Helena Ehnbom skriver bra om händelsen:

"Det man får ge killen är i alla fall att han vet hur man berättar en
historia och hur svältfödd branschpressen är på transparens när det
gäller resultat. Samma kille kommer dock att få det lätt svettigt den
dag som kvinnliga domänköpare är lika vanliga som manliga. Jag ser fram emot den dagen. Big time. Eller som en mig närstående person brukar säga: “Är man dum får man spö.”

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

Ett svar på ””Är man dum får man spö””

Kommentarer är stängda.

%d bloggare gillar detta: