Imorse var jag på kommunikationsbyrån JMW:s rundabordssamtal om sociala medier. Inbjudna var ett gäng olika byråer och andra kunniga personer. Björn Mellstrand presenterade delar ur JMW:s undersökning om sociala medier, sedan drog diskussionen igång. Du hittar en deltagarförteckning och utförlig sammanfattning här (jag känner mig dock lite felciterad när det gäller delbarheten hos Facebook, men det må va hänt)
"Det märks att Facebooksfebern har diskuterats hos
alla kollegor de senaste veckorna. Så vad kom vi fram till? Att
morgonen gav oss många nya spännande formuleringar och kloka tankar. De
filosofiska resonemangen om identitetsskapande på sociala medier och
effekter av det på individnivå och i relation till företagens
varumärkesbyggande skulle vi gärna fortsätta diskutera."
Intressant! Ska sätta mig och läsa den där sammanfattningen när jag får tid i eftermiddag. Facebookfeber, hehe, ett nytt ord i stil med ”Nakenchock”? 🙂
Jag är lite impad över att de lyckades sammanfatta den där diskussionen överhuvudtaget – det var ju rätt spretigt, minst sagt… 😉