Almedalen hot spot för nätverkarna

Var sker de riktiga uppgörelserna?

"Almedalen tycks handla
mer om att mingla än om demokrati – hittills har ordet mingel omnämnts 51
gånger i samband med veckan, medan ordet demokrati omnämns 19 gånger"
– ur pressmeddelandet om dagens Almedalsbarometer från Agent 25.

Uppdaterat:
Rolf van den Brink tycker att Almedalen borde locka fler folk och bli sexigare:

"Almedalsveckan kunde vara glödhet och sexig. Men här är städat och
lågmält som i en svensk folkfilm som Göta Kanal. Kommunen sköter
marknadsföringen via hemsidan, en 80-procentig deltid och 125.000
kronor till ljudanläggningen. En parti i taget talar inför en presskår
som går halvtankad på konsulternas rosévin och så några tält med
organisationer som delar ut karameller till turister som råkar gå
förbi."

Andra bloggar om: , , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

%d bloggare gillar detta: