Vart är vi på väg?

Jag har snappat upp två filmer som jag tror du skulle gilla. Den ena handlar om webbens framtid. Den andra handlar om Sveriges historia. Båda är väldigt mycket "new media".

Good Old är en av de byråer som ligger i framkant i förståelsen av sociala medier och vilken påverkan webbutvecklingen har på samhället. Björn Jeffery tipsar på sin blogg Good Old/Trend om nedanstående film, som likt filmen om Googlezon försöker skåda in i framtidens webblandskap. Och som vanligt handlar det om prosumers och slutet på "old media" som vi känner till det.

Erik Stattin hittar alltid godbitarna ur vetenskapsflödet och tipsar om Hans Roslings genomgång av landets utveckling de senaste 300 åren och vad sexuell upplysning och familjeplanering betytt för välståndet. Filmen är gjord med verktyget gapminder – ett visuellt och smart sätt att bland annat visa statistik. Och den skapar verkligen en aha-upplevelse.

Ping. Andra bloggar om: , , , , , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

4 svar på ”Vart är vi på väg?”

  1. Jo, det är därför jag länkar till filmen om ”Googlezon” – dvs Epic. Jag skrev om den i januari 2005. Och jag håller med om att den här i filmen i mångt och mycket går ut på samma sak. Men det bekräftar kanske bara vart vi är på väg? 🙂

Kommentarer inaktiverade.