Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Nätverket Allt är möjligt ger på sin sajt handledning i hur man avkodar medias budskap och även själv blandar sig i samhällsdebatten. Även om Allt är möjligt verkar…
Nina på Not another planning blog skriver om Dove’s senaste reklamfilm inom konceptet Campaign for real beauty. Och precis som när jag skrev om kampanjen första gången i…
Idag pratade jag med reklambyrån Publicis angående deras nya sajt Volontaire.se. Den ska samla material relaterat till konsumentmaktskiftet. Läs gärna hela artikeln på Internetworlds sajt. Publicis planner och…
Reklambyrån Money tipsar om sajten AdVerbatims som är ett Tjuvlyssnat för byråvärlden. Dvs avlyssnade samtal från olika sammanhang som tagna ur sitt sammanhang blir mycket underhållande. Det finns…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.