Kaos 2.0 – mediavärlden förändras

"Föreställ dig en postapokalyptisk mediavärld utan någon marknadsföring av varumärken på det sätt vi är vana vid." Så står det i inledningen av artikeln The Post Advertising Age eller Bob Garfield’s Chaos Scenario 2.

"It’s a world in which Canadian trees are left standing and broadcast towers aren’t. It’s a world in which consumer engagement occurs without consumer interruption, in which listening trumps dictating, in which the internet is a dollar store for movies and series, in which ad agencies are marginalized and Cannes is deserted in the third week of June. It is a world, to be specific, in which marketing — and even branding — are conducted without much reliance on the 30-second spot or glossy spread."

Låter det knas? Bob Garfield ger oss fem anledningar att inte avfärda resonemanget:

1. People don’t like ads
2. But they crave information
3. The consumer is in control. No, really
4. Diversion of ad budgets
5. Pay-per-view

Enligt Garfield har inte ens Youtubegrundarna förstått vad det handlar om:

"For instance, when asked if he felt like the last nail in broadcast
TV’s coffin, YouTube’s Chad Hurley reacted as if he were facing a space
cadet from the Planet Moron. "Why is that?" he said."

Läs hela artikeln. Smaskigt.

[Tipstack: Björn Jeffery]

Ping. Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer

Förvisso. Men det är uppenbart så att det krävs en 2.0-tjänst som löser detta problem åt oss, med mycket ajax. Skulle kunna heta Originatr. Eller Linkpathology.

Givetvis borde jag tänkt på den lätt-tillgänglighet bloggsfären för med sig innan jag skrev att du var nervös på intervjun…haha. Kul att du tyckte att frågorna var intressanta, jag med! Och jag fick mycket nytt av dig, tack!
Ha det så bra!