Sömlösa affärer med community som drivkraft

Förra veckan kom decembernumret av Internetworld ut och jag medverkar med uppslaget "På webben just nu". Där skriver jag bland annat om Threadless – den allt mer populära t-shirtsajten med en smart affärsidé i botten. Det är communitymedlemmarna som gör Threadless till något utöver det vanliga när det gäller e-handelsplatser. Chicagobaserade Skinnycorp som driver sajten är verkligen duktiga på att bli kompis med sina kunder. Det har även fler och fler svenskar upptäckt.

Ur artikeln:
"Threadless är ett bra exempel på hur man skapat en företagskultur som sträcker sig långt utanför den vanliga relationen mellan säljare och konsument. Genom att göra kunderna till en del av produktutvecklingen skapar man ett engagemang kring både sajten och dess medlemmar. Threadless.com är ett i allra högsta grad aktivt community som antagligen skulle kunna stå på egna ben även utan e-handelsfunktionerna. Ett drömläge för vilken näthandlare som helst."

Läs resten av artikeln och åtta andra sajttips i papperstidningen.

Ping. Andra bloggar om: , , , , ,