Demografi inte tillräckligt underlag för konsumentkunskap

PR-byråerna har strålande tider framför sig. Det menar Göran Thorstensson, en av grundarna till PR-byrån Springtime, i ett inlägg på sin nystartade blogg. Nyligen genomförde Posten en undersökning där man intervjuade 150 marknadschefer och andra kommunikationsrådgivare. Resultatet visar ett ökat fokus på strategisk kommunikation och detaljerad kunskap om konsumenterna.

"Nio av tio intervjuade tror att individspecifik kommunikation kommer att öka eller öka kraftigt, därför att det är en väg mot smartare och mer effektiv kommunikation. Vilket rimligen hänger ihop med att de allra flesta poängterar att kraven på tydligare koppling mellan marknadsföring och säljresultat blir allt större. Och då måste man också känna kunderna mycket bättre." Hela inlägget.

Relaterat: Göran Thorstensson använder verktyget TypePad (precis som bisonblog) för att publicera sin blogg, något som verkar ha blivit vanligt bland företagsrelaterade bloggar. AMF’s pensionsblogg är ett annat exempel.

Ping. Andra bloggar om: , , , , ,