(Corporate) Blog is the new black

"Blogging är hajpat och tufft. Kvällsdrakarna hoppar på tåget och erbjuder bloggförklädda krönikor samtidigt som begreppet urvattnas. Men bloggen i dess ursprungsform är synonymt med dialog och nätverk. Ett av de viktigaste syftena är kommunikationen med läsarna som kan bestå av vänner, andra bloggare, kunder, samarbetspartners eller konkurrenter. En företagsblogg liknar andra bloggar sett till innehåll och egenskaper, men har ofta ett annat syfte…"
Läs fortsättningen av mitt gästinlägg på JKL blog.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Publicerat av Fredrik Wass

På Bisonblog skriver jag om hur internet förändrar samhället, medielandskapet, politiken och människorna. Jag berör också kommersiella aspekter som till exempel startups, marknadsföring och kommunikation i sociala medier.

Ett svar på ”(Corporate) Blog is the new black”

Kommentarer är stängda.

%d bloggare gillar detta: