S:t Eriks ögonsjukhus har en röd tråd

Jag har tidigare arbetat med webbutveckling inom sjukvården (landstinget). När jag skulle göra en ögonoperation på S:t Eriks ögonsjukhus här i Stockholm tyckte jag förstås det var intressant att innan besöket på kliniken besöka deras webbplats. Jag måste säga att jag är imponerad av sidan. Van att arbeta med den extremt breda målgrupp som vårdtagare utgör visste jag att webbinformationen lätt blir antingen platt eller också alldeles för djuplodande och svårnavigerad. Jag tycker man har gjort avgränsningarna på rätt sätt och sidan känns både lättillgänglig och relevant. När det så blev dags för besök och senare operation så bekräftades bilden jag skapat av hur sjukhuset skulle kännas. Jag kände en röd tråd i varumärket S:t Eriks ögonsjukhus som gick från webben, via det personliga mötet och till den fysiska miljön. Visst, det går att göra förbättringar både här och där men överlag var jag som patient fullt tillfreds med den information jag själv kunde söka samt blev meddelad vid besöken. Det är alltid intressant med fältstudier.

1 kommentar