Bisonblog

Samhälle, internet, media

Tvåsamhetens utvecklingskraft

Just det, jag glömde ju skriva att jag även bloggade på Digitala Affärer, Internetworlds redaktionsblogg, idag. Jag skrev bland annat om bostadsajten Boolis två nya funktioner Värderobot och Mäklarindiktion och konstaterar att både Hemnet och konsumenterna gynnats av konkurrensen från Booli.

Det är även kul att se hur Boolis inträde på marknaden för några år sedan har fått konkurrenten Hemnet att vässa sitt erbjudande. Till exempel var Hemnet tidigt ute när de tog fram en app tätt inpå lanseringen av Apples Ipad. Två är ofta bättre än en när det gäller utvecklingskraft. Se bara på tydliga exempel som Hittas kamp mot Eniro eller Googles fajt med Microsoft.

”It takes two to tango”

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Morgondagens gatekeepers

Nästa

Sorgligt och paradoxalt

2 Kommentarer

  1. Joche

    Visst är det så men paralellt med Hemnet har vi ju hat även Bovision som funnits sedan slutet av 90 talet. Funktionsmässigt har de hela tiden varit före Hemnet.

    Joachim

  2. Uppmärksamhetsmässigt har Booli varit mer i hetluften känns det som. Vet inte om du håller med.

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén

%d bloggare gillar detta: