"2010 års vinnare är de kreativa personer och medier som kan åstadkomma mycket med knappa resurser"

Bjorn-hedensjo
Jag frågar några bra människor om deras upplevelse av 2009. Vad var viktigast och vad kommer vi att minnas även i framtiden? Björn Hedensjö är redaktionschef på DN.se med en bakgrund från bland annat DI.se, Dagens Media och Svenska Dagbladet.

Nämn en viktig händelse i din bransch under 2009 som folk kommer att minnas även i framtiden?
Den potenta cocktail som uppstått när sociala webben och mobila webben börjat bli riktigt folkliga. Man ser verkligen nya mönster för konsumtion och umgänge, även i mina föräldrars generation.

Vad var det viktigaste som hände dig personligen 2009?
2009 har nog varit mitt mest händelserika år hittills. Första halvan reste jag massor tillsammans med min familj, mest i USA – höjdpunkten var middag med Colin Powell i Philadelphia, som jag fick hänga med på tack vare min begåvade sambo. Och hösten har varit otroligt intressant och intensiv i och med det nya jobbet på DN.se.

Hur skulle du beskriva utvecklingen just nu?
I mediebranschen är det starkt fokus på kostnader och 2010 års vinnare är de kreativa personer och medier som kan åstadkomma mycket med knappa resurser.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg