"I mediebranschen är det redaktörer mot algoritmer och magkänsla mot statistik"

Bjorn-jeffery_web
Jag frågar några bra människor om deras upplevelse av 2009. Vad var viktigast och vad kommer vi att minnas även i framtiden? Björn Jeffery är
Director, Future Media & Technology på Bonnier R&D och är även grundare av byrån Good Old, modebloggen Manolo.se och musikbloggen Discobelle.net.

Nämn en viktig händelse i din bransch under 2009 som vi kommer att minnas även i framtiden?
– Det är svårt att redan nu se vad som kommer stå sig som en minnesvärd händelse om några år när det har hänt så mycket – allting nästan – bara det senaste året. Men om jag tar något som är lite mer medierelaterat så tror jag att Murdochs vändning mot Google. Inte för att Google brydde sig så mycket om det, men för att det var en väldigt tydlig markering kring hur annorlunda det gamla och det nya medieklimatet fungerar och resonerar.

Vad var det viktigaste som hände dig personligen 2009?
– Jobbmässigt var det att jag bestämde mig för att testa livet i storföretag och började jobba på Bonnier R&D. Ett svårt beslut att ta, men ett roligt och utvecklande sådant. Men Good Old är närmast mitt hjärta fortfarande så klart.
 
Hur skulle du beskriva utvecklingen just nu?
– I mediebranschen är det redaktörer mot algoritmer och magkänsla mot statistik.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg