Kristin Heinonen och Tomas Wennström blev senast uppmärksammade för sitt förslag på redesign av Sydsvenskans sajt. Nu har de producerat ännu ett avsnitt av podcasten What’s Next in New Media med tre paneldebattörer. Medverkar gör Joakim Jardenberg, vd på Mindpark, Sofia Mirjamsdotter, journalist på Sundsvalls tidning samt bloggare på Same same but different, och så jag själv. På ungefär 50 minuter försöker vi besvara följande frågor:

  • Vilken roll kan de stora mediahusen spela i de sociala medierna?
  • Är Fokus temanummer Internet och jag början på ett nytt sätt för traditionella medier att rapportera om internet?
  • Hur kan journalister använda mikrobloggtjänster som Jaiku och Twitter i sitt arbete?
  • Varför är Nyhetskanalen.se dålig och Play Rapport bra?
  • Hur bygger man en social matsajt som är lika trovärdig som Guide Michelin?

Lyssna på What’s Next in New Media – specialprogrammet om det nya medialandskapet från What’s Next.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg