Bisonblog

Samhälle, internet, media

”Är man dum får man spö”

GoDaddy är domännamnsförsäljaren som gjort sig känd för sina kontroversiella och ofta sexistiska reklamfilmer, nu senast under Superbowl. Företagets CEO Bob Parsons  skrev på sin blogg om hur fantastiskt mycket trafik deras reklamfilm genererat till sajten, en story som AdAge köpte rakt av. Helena Ehnbom skriver bra om händelsen:

"Det man får ge killen är i alla fall att han vet hur man berättar en
historia och hur svältfödd branschpressen är på transparens när det
gäller resultat. Samma kille kommer dock att få det lätt svettigt den
dag som kvinnliga domänköpare är lika vanliga som manliga. Jag ser fram emot den dagen. Big time. Eller som en mig närstående person brukar säga: “Är man dum får man spö.”

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Black Power vs Kommersiell power

Nästa

Försprång är en del av framkantsekonomins DNA

1 Comment

  1. Minns att GoDaddy-mannen var lite i blåsväder när han applåderade tortyr i Gitmo för några år sedan.
    http://www.metafilter.com/42906/Dear-Bob-Im-glad-youre-not-in-charge
    Oskön typ, vad det verkar.

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén