Diegoomslag
Unga entreprenörer är för snabba på att casha in. Och reach management blir en knäckfråga för framtidens karriärist. Varför kan du läsa om i senaste numret av Diego där jag är redaktör för både karriär- och internetsidorna (på frilansbasis).

I tidningen kan du bland annat läsa om Charlie Hansson från Chas Visual Managment. Han tycker att 80-talist-entreprenörerna är för snabba på att leta efter exitmöjligheter. Istället kan ny kunskap in i företaget vara rätt väg att gå.

”Oftast är entreprenören
orsaken till att bolaget ens fungerar. När det går över till att
bara bli en avdelning i ett större bolag så kan engagemanget försvinna.
En variant på exit kan vara att anställa en annan person i bolaget
– en förvaltare. På så sätt kan entreprenören gå vidare och göra
det han eller hon är bäst på och starta nya idéer och företag.” (Ur Diego nr 9)

Snart hoppas Glocalreach kunna lansera sina Reach Cards. I en av de artiklar jag gjort till Diego berättar vd:n Erik Starck vad företagsidén går ut på. Det handlar om "reach managment".

"Jag
har 2 mobiltelefoner, ett hemnummer, minst fem olika emailadresser
och ett antal bloggar. Man går in och ut ur olika roller och
har massor av olika sätt att bli nådd på, och
alternativen kommer att bli ännu fler när vi nu går
över till en IP-telefonibaserad värld. Vi bygger därför
en webbaserad tjänst för att göra det enklare att
hantera hur folk når dig”, säger Erik Starck, vd för
Glocalreach." (Ur Diego nr 9)

Erik Starck, CEO Glocalreach

Erik Starck

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg