Igår arrangerades Hubbub07 som jag skrev om här. Det blev en lyckad tillställning med ett gäng intressanta diskussioner. Och jag tycker att gänget från Singapore lyckats få ihop en bra blandning av föreläsare, även om jag personligen inte var superintresserad av precis allting.

The Hubbub gang

Gänget som gjorde det möjligt.

Som vanligt dokumenterades allting av ett gäng bloggare och fotografer. Några sammanfattningar av dagen hittar du bland annat här:

Hubbub live (med videoklipp)
Innovationsbloggen.se
Disruptive
Citizen Media Watch (Lotta Holmström)
Framtidstanken (Erik Starck)
Mindpark (Joakim Jardenberg)
Björn Falkevik on Blip.tv
Alla bilder från konferensen hittar du på Flickr-gruppen Hubbub07

Videoplaza är en ny svensk startup som utvecklar en tjänst för videoannonsering riktad mot större mediabolag. Bakom spakarna på bolaget sitter Sorosh Tavakoli, Dante Buhay och Alfred Ruth. På Hubbub berättade Sorosh Tavakoli varför "online video advertising is the fucking shit". Jag filmade en del av föredraget (se nedan).



Ola Ahlvarsson (Result/SIME) dök också upp som talare på konferensen. Här berättar han om de starkaste trenderna på nätet i framtiden.


Björn Falkevik
filmade alla föreläsningar under hela dagen och gjorde även korta intervjuer. Du kan klicka dig fram till respektive avsnitt via mediaspelaren nedan. Kolla in Hububb07:s sajt för detaljerad information om föreläsarna.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg