2004 startade en sajt som idag har fler besökare i månaden än Aftonbladet.se. Med tio miljoner medlemmar och över sex miljoner besökare i månaden är Stardoll en stor men relativt sett okänd aktör på den svenska näthimlen. Till det senaste numret av Internetworld gjorde jag ett reportage om Stardoll och vd:n Mattias Miksche. Du kan läsa hela artikeln på Internetworld.se.

Iw8stardoll
"Stardoll handlar om mer än att klä på klippdockor. Det finns en mer
seriös underton i leken som handlar om identitetsskapande och
självbild. För många av tjejerna fungerar dockorna som testobjekt att
projicera idéer på. Helt utan omvärldens dömande blickar.

– Leken med klippdockorna är ett
rollspel. Alla har någon gång drömt om att vara någon annan och genom
dockorna kan man testa olika roller och stilar, säger Mattias Miksche."

Läs även om hur Stardoll tjänar pengar på mikrobetalningar och Mattias Miksches fem bästa tips för en nätentreprenör.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg