Bisonblog

Samhälle, internet, media

Bloggar allt viktigare på marknadsavdelningen

Idag berättade Cision (fd Observer) att de kommer att börja bevaka bloggar mer utförligt med hjälp av Twingly. För Internetworlds räkning talade jag med Alexander Mason på Cision som berättade att deras kunder i allt större omfattning efterfrågar bloggkoll.

"Nordiska företag börjar på allvar få upp ögonen för bloggvärlden. Det säger Alexander Mason, affärsutvecklare på Cision.

– Det har inte varit så stort
intresse från våra kunder tidigare men den senaste tiden har attityden
till bloggar hos våra kunder förändrats. Bloggosfären växer även i de
andra nordiska länderna, som ligger lite efter Sverige.

Informations- och marknadsavdelningar börjar nu förstå bloggarna som mediekanal bättre jämfört med för några år sedan."
Hela artikeln.

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Facebook går både fram- och baklänges

Nästa

Bloggar som medieval

1 Kommentar

  1. Läs artikeln i CNN: http://money.cnn.com/2007/08/08/magazines/fortune/ryan_vocus.fortune/index.htm
    Drakarna, monopolisterna, tuffar på. Ibland kommer något nytt. Men det mesta är ganska traditionellt. Där det enda som levereras är ”trygghet”. Men uppstickarna jobbar i det tysta. Det som Ryan skriver i CNN är exakt det som har hänt och hela tiden händer här i Sverige/norden. Det är bara byta ut företagsnamnen.

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén

%d bloggare gillar detta: