Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Internetworld kör tema Morgondagens affärskvinnor. Idag berättar de om Nina Åkestam och hennes syn på reklambranschens framtid. "Nina Åkestam är på tok för intresserad av både planningjobbet och…
Henrik Schyffert berättar hela storyn om arbetet med kampanjfilmen "Bakom Snart är det lördag igen" på sin blogg. Ur inlägget: "Vi pratade och hittade tillsammans på idén att…
I traditionell marknadsföring finns olika sätt att mäta effekten av t.ex. annonsering i dagspress, tv-reklam, events osv. Men hur mäter och kvalitetssäkrar man en Corporate blog ur ett…
Resumé intervjuar reklamlegenden Lasse Collin, 65. Nuförtiden bor Lasse på en ö utanför Göteborg och spelar mest jazz hela tiden. "Vilket råd skulle du vilja ge dagens unga…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.