Bisonblog

Samhälle, internet, media

Tunnelbanereflektion 3: Comfort

Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.

Comfortreklam

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Transparens till vilket pris – informationsförorening?

Nästa

Fokus vinnare av Publicistklubbens stora pris 2007

2 Kommentarer

  1. Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?

  2. Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
    Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén

%d bloggare gillar detta: