Bisonblog

Samhälle, internet, media

Clearification-klipp med Dimitri Martin

Från en demonstration med teknikstrul på Grand Hotel för några veckor sedan till sex sköna kortfilmer med Dimitri Martin är steget ganska långt. Båda två handlar om att marknadsföra nya Windows Vista. Jag måste säga att Dimitri lyckas bäst. Besök clearification.com.

Windowsvistaclearificatio

Dessutom ovanligt att se Microsoft misshandla sin logotype:
Windowsvistalogo

[Tipstack: Ytlig.se]
Ping. Andra bloggar om: , , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Spegelbildslogotypen har slagit igenom

Nästa

Hur många Youtube-kopior finns det plats för?

1 Kommentar

  1. eff

    Väldigt roligt. Gillar Michael Gillettes visuella uttryck, påminner i de här filmerna en hel del om Terry Gilliam, tycker jag.
    Betydligt bättre än Apples rätt tråkiga upplägg med ”I’m a Mac – I’m a PC”. Förvisso handlar det här inte om Vista alls, men det spelar ju faktiskt ingen roll längre.
    Kände rent spontant att en långfilm i samma stil skulle kunna bli väldigt bra. Lite Gondry över det.

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén

%d bloggare gillar detta: