Bisonblog

Samhälle, internet, media

Microsoft Zune ska konkurrera med iPod i ”iPod-segmentet”

27828646_125Nu lanserar Microsoft sin "iPod-dödare" Zune. Spelaren har bland annat trådlös överföring Zune-to-Zune, 30GB minne och FM-radio. Displayen är på tre tum och kan visa bilder i storleken 320×240 pixlar. Craig Ferguson kommenterar Microsofts försök att "loosen the iPod stranglehold on the iPod market" på ett sätt som visar hur generiskt Apple’s varumärke blivit i mp3-spelarsegmentet. Ungefär som varumärket Rollerblade i inlines-världen. Se klippet nedan eller direkt på Youtube.

Ping. Andra bloggar om: , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Shake-your-booty-on-Youtube-kulturen håller ingen i handen

Nästa

Märkesgemenskap skapar mening till din konsumtion

1 Kommentar

  1. Microsoft vs iPod

    Microsoft Zune ska konkurrera med Apples iPod, men det blir svårt eftersom iPod har blivit synonymt med mp3-spelare (iaf i USA).

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén

%d bloggare gillar detta: