Bisonblog

Samhälle, internet, media

Märkesgemenskap skapar mening till din konsumtion

Apropå varumärkesvärldar:

"Vad som är intressant är att vi ser tendenser till att en del konsumenter känner någon typ av sammanhållning med andra som konsumerar samma märke. I vissa fall blir denna sammanhållning så stark att de faktiskt upplever en gemenskap."

Jacob Österberg, forskare i konsumtionskulturteori vid Stockholms universitet, ur en intressant intervju på planning.se om märkesgemenskaper. Han berättar bland annat om hur Harley Davidson, Jeep och Apple arbetar med att skapa märkesgemenskaper.

Andra bloggar om: , , , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg

Föregående

Microsoft Zune ska konkurrera med iPod i ”iPod-segmentet”

Nästa

Kulturintegration temat på New Media Meeting

1 Kommentar

  1. Jag tycker att det är en lite skrämmande form av självdefinition. Särskilt när man märker att man i någon liten utsträckning själv använder den (i mitt fall nämnda Apples datorer).
    //JJ

Kommentarsfunktionen är avstängd.

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén

%d bloggare gillar detta: