Det behövs fler unga kvinnor i modekedjornas styrelser. Det menar Mats Wallin, vd på reklambyrån Ymer. I en krönika på Dagens Handel belyser han bland annat hur Emma Wiklunds styrelsepost i Lindex fick stor uppmärksamhet, trots att utnämningen var helt logisk, sett till Emmas kompetens och bakgrund. Så långt allt väl. Men när Mats pratar om att det inte behövs fler räknenissar och gubbar utan istället människor som "vågar ställa dumma frågor" reagerade Johanna Ögren. Hon är managementkonsult med nio års erfarenhet och driver modebloggen fashionista.se.

Johanna Ögren:
"…jag har daglig kontakt med mina kunder som faktiskt råkar sitta i ledningsgrupper på stora svenska (och utländska) företag, mina uppdrag för dem handlar påfallande ofta om att genomföra förändringar och utveckla deras affärer såväl på strategisk som på operativ nivå. Därför blir jag lite putt på Mats som nämner mitt namn i samband med meningar som “är det viktigare att kunna tolka årsredovisningen än nästa modetrend?” och det där med de dumma frågorna."
Läs hela Johannas inlägg.

Ping. Andra bloggar om: , , , , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg