Mattias Östmar tar itu med ett av PR-branschens största problem; Mätmetoder. På PRfekt blogg gör han regelbundna djupdykningar i området och vidgar även perspektivet på mediaanalys, krishantering och allmänna kommunikationsfrågor. I inlägget RIK på kärlek och PR snappar han upp Jimmy Wilhelmssons liknelse och presenterar ett nytt sätt att se på mätbarhet inom PR-branschen.

"Raggning förhåller sig nämligen till kärlek såsom massmediakontakter förhåller sig till PR. Liksom vägen till kärleksrelationer gärna går över nån form av raggning går vägen till bra PR ofta över massmediekontakter – och DET kan vi faktiskt mäta effeker av!
Det kan man exempelvis göra enligt formeln R=IK (Resultat är lika med Insats gånger Kompetens)." inlägget>>

Vad Mattias menar med ovanstående finns noga förklarat i inlägget som är given läsning för alla som är aktiva inom kommunikationsskrået, på både kund- och konsultsidan. Det ligger i allas intresse att hitta fungerande mätmetoder för kreativa lösningar. Något som både reklam- och PR-branschen brottats med sen begynnelsen.

Andra bloggar om: , , , ,

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg