Fashionista och Bisonblog blir kreativa bloggpartners till Mahir PR

Idag lanserar Mahir PR sin bloggrupp där den blogg du läser just nu ingår.

Ur pressmeddelandet från Mahir:
"Efter några års försiktig nyfikenhet kring bloggar börjar företag nu på allvar få upp ögonen för bloggen som målgrupp i sina kommunikationsaktiviteter. För att möta efterfrågan presenterar PR-byrån Mahir, som har bevakat fenomenet i drygt tre år, nu sin ”Bloggrupp”. En sammansättning av kända och insatta bloggskribenter som ska fungera som kreativa partners vid bloggprojekt."

Från Fashionista.se:
"…inte minst visar ju Dagens Medias undersökning att marknadscheferna ser bloggar som ett medie som har framtiden för sig även om man kan väldigt lite om denna kanal i dagsläget."

Mer om bloggruppen på Mahir.se:
"För oss har bloggen blivit ett naturligt medieval när vi planerar en PR-aktivitet. För att kunna erbjuda en bred och trovärdig kunskap satsar vi nu på ett samarbete med flera namnkunniga bloggare. Genom den nystartade ”Bloggruppen” vill vi ge våra kunder möjligheter till kreativa utbyten och riktade dialoger med bloggvärlden."

Uppdaterat:
Bloggare ska hjälpa Mahir med PR. Artikel på resume.se.

Helt klart är att ryktet om bloggens död är betydligt överdrivet. Framöver handlar det om att hitta lönsamhet i bloggsatsningar, både när det gäller att se bloggvärlden som mediemålgrupp och att använda formatet för både externa och interna ändamål.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer

Hej!
Fick mail från Mahir idag där de frågade om jkag var intresserad av att ta emot varuprov från dem. Eftersom du ingår i deras bloggrupp tänkte jag bara kolla ifall du vet något mer om hur det fungerar. Hur många bloggare får dessa varuprov? vad förväntar sig Mahir och deras kunder av bloggarna? Vore himla tacksam för svar! (du kan ju svara antingen här på din blogg, på min mail eller i en kommentar på min blogg, det vore jätteschysst!) Tack på förhand! Sofia