Varumärket behöver mänskliga röster

Företag kommunicerar på olika sätt med sina intressenter, men det är alltid en människa i båda ändarna av budskapet. Dana Gardner tar fasta på behovet av att kunna relatera till en människa av kött och blod när du gör ditt val av en produkt eller en tjänst. Genom att följa med bakom kulisserna redan i produktionsprocessen skapas ett band mellan personerna bakom företagets produktutveckling och den blivande konsumenten.

"I’d sure like to hear some reality bites, straight from the horse’s mouth, from the creative minds that actually plan and make the stuff I use. It would really bind me to the company, the brand, and allow me as a consumer to much better appreciate the human faces (voices?) behind the products and tools I love and rely on. When I do research on big purchases, like a car or computer, I would like to hear more from the creative process, to better know what I’m getting and why."

Dana kommenterar i sin tur en artikel av Ray Lane i BusinessWeek som handlar om nya försäljningsmodeller gentemot företag och hur konsumentbeteenden håller på att förändras. Ray Lane skriver:

"The reality of how employees feel, and the reality of how customers and partners get information about your company, are going to change in the next five years from standard media and press releases — which are a waste of time now — to these other methods like blogs and wikis and podcasts and videos."