Det börjar röra sig inom organisations- och företagsbloggande i Sverige. Fredrik Wackå rapporterar från ett besök på SKTF:s medlemssidor i december:

"Hos SKFT kan alla inloggade medlemmar och förtroendevalda skapa sin egen blogg i systemet. Vi känner igen den grundläggande funktionaliteten som kommentarerna, kronologin och så vidare. Tjänsten är ny så än så länge är det för tidigt att bedöma intresset och genomslagskraften.

Men tanken är mycket god – inte minst tack vare kopplingen till mötesplatsens övriga funktioner. Medlemmarna kan se vilka andra medlemmar som besökt det egna visitkortet och för varje bloggare framgår det vilka grupper inom communityn de är med i. En smart tanke som ytterligare spär på det sociala elementet i bloggandet."

Fredrik har även en lista på svenska företag som har egna bloggar. Jag minns att det för ett år sedan endast fanns ett fåtal företag på listan men att det under den senaste tiden fyllts på med företag, som till exempel DesignOnline och SBAB:s ränteblogg. Kul att se så skilda typer av branscher i vilka de bloggande företagen befinner sig, även om det finns många områden kvar att täcka. Var är frisör-, pizzeria- och konditoribloggarna?

Relaterade inlägg:

  • Inga relaterade inlägg